Het lijkt weer die tijd te zijn. Tijd om een ​​beetje voorjaarsschoonmaak te doen. Tijd om jezelf opnieuw uit te vinden als bedrijf. Tijd voor wat coffeeshopmarketing. Als je een coffeeshop hebt, weet je dat je een beetje anders bent dan je gemiddelde restaurant. Je hebt meestal geen groot team van schrijvers en koks. Je hebt een man achterin die wat voorgerechten samenstelt, iemand die aan de kassa werkt, en ook iemand die het eten aanbiedt.

Meestal haalt u uw consumenten uit voorbijgangers, walk-ins en mond-tot-mondreclame. Maar het is tijd om nieuwe individuen met nieuwe ideeën te verkrijgen. Dus wat is het volgende concept? Online marketing café-restaurant. Het is de volgende grote stap in branding en reclame en marketing van uw coffeeshop. Het lijkt in eerste instantie misschien krankzinnig, maar talloze restaurants hebben het internet op de proef gesteld en hebben ook positieve resultaten gehad.

Eerste stap

De primaire stap die u neemt is het verkrijgen van een site. Iedereen heeft een website, dus het moet eenvoudig zijn, toch? Een site kan zo eenvoudig of ingewikkeld zijn als u zelf wilt. Het kan ook zo extreem goedkoop zijn, of het kan zo duur zijn dat het uw jaarlijkse advertentie-uitgavenplan verbruikt. Het cruciale punt om te onthouden is hoge kwaliteit. Hoe uw website eruit ziet, zegt veel over u en uw bedrijf. Denk aan je doelgroep. Als u een klant was die op zoek was naar uw café online, wilt u even stoppen en een tijdje bladeren op yourcafe.com? Of is het moeilijk om te bladeren en te lezen? Heeft het goede grafische afbeeldingen? Worden menu’s en kosten weergegeven? Is er dagelijks of regelmatig uniek dat zowel geüpgraded als actueel is?

Tweede stap

De 2e actie is om uw website op de markt te brengen, zodat u zichtbaar bent en ook voor websiteverkeer wordt geplaatst dat naar u op zoek is. Eerst moet u rekening houden met zoekwoorden die personen kunnen gebruiken om u te vinden. Iets wat iemand zeker goed zou typen in een online zoekmachine zoals Google, Yahoo of MSN. Een uitdrukking zoals “Smoothies in het centrum van La Mesa, CA” of “Beste koffiebar in Portland”. Het is van cruciaal belang dat u zich op individuen in uw stad richt, zodat u op internet toegang heeft tot internetverkeer.